Pochopení pojmu barvy
Když jsme (krátce po diagnostice) zjistili, že dcerka nechápe pojem barvy, spojili jsme obrazovou komunikační metodu (OKM) s metodou celkové fyzické odezvy (TPR): převedla jsem říkanku Čáp ztratil čepičku do obrázků a hráli jsme ji spolu dokola a dokola.
Hráli jsme tuto známou dětskou hru spolu, ne proti sobě - zarecitovali jsme společně básničku a pak ruku v ruce běhali a dotýkali se předmětů, které měly vybranou barvu.
Hráli jsme tuto známou dětskou hru spolu, ne proti sobě - zarecitovali jsme společně básničku a pak ruku v ruce běhali a dotýkali se předmětů, které měly vybranou barvu.
Kombinace obrázků a pohybu zabrala rychle, dnes dcerka chápe bezpečně, co je to barva i co znamená mít barvu.
Obrázkový překlad říkanky Čáp ztratil čepičku s 15 různými barvami si můžete stáhnout ve formátu pdf ➪ zde. Prosím, respektujte pravidla licence Creative Commons. Děkuji.
Komentáře
Okomentovat